|
Post by Riina on Aug 1, 2017 22:48:48 GMT 2
|
|
Rose
Uusi ihmettelijä
Hoitohevonen: Harmo
|
Post by Rose on Aug 15, 2017 19:15:17 GMT 2
Harmo ~ Osa 1
Hopeanharmaan otsatukan alta Rosea katseli pari tummia silmiä. Harmo seisoi hievahtamatta, tarkkaili Rosea valppaana heinän syönnin keskeyttäneenä. Se puhalsi ilmaa sieraimistaan kuuluvasti, ja pienen epäröinnin jälkeen asteli karsinan ovelle tervehtimään tulijaa.
"Hei, Harmo", kuiskasi Rose hevoselle ojentaessaan kätensä karsinan oven yli. Harmo nuuhki sitä ja katsoi taas häneen tummilla silmillään.
"Moi! Oletsä Rose?" kuului ääni pian hänen takaansa. Rose kääntyi katsomaan tulijaa, joka oli häntä paljon nuorempi tyttö, joka hymyili aurinkoisesti. "Joo, olen." "Kiva! Mä olen Riina, näytän sulle vähän paikkoja! Harmon sä jo löysitkin", Riinaksi itsensä esitellyt tyttö väläytti Roselle iloisen hymyn.
Reipastempoisen esittelykierroksen päätteeksi Riina antoi hänelle pikkuruisen avaimen. Rose katsoi sitä hämmästyen. Mitä hän sillä tekisi?
"Se on sun kaappiisi! Taukotiloissa. Jokaiselle hoitajalle on omansa", Riina selitti nähden Rosen kysyvän ilmeen. "Aa, aivan", Rose sanoi muistaen kaapit, jotka näki kierroksella. "Mutta sä varmaan pärjäilet? Tallissa on aina apua, jos tarvitset", Riina sanoi ja lähti selittäen, että hänen piti ratsastaa Miska. Hetken aikaa Rose seisoi paikoillaan tietämättä mitä tehdä, mutta päätti sitten käydä katsomassa kaappiaan.
Kaappi osoittautui melko pieneksi, mutta sekin oli tyhjää parempi, Rose ajatteli. Rose ei ollut osannut varautua siihen, että hänellä olisi oma kaappi, joten hänellä ei ollut mitään, mitä laittaa sinne. Täytyy ensi kerralla tuoda sinne vaihtovaatetta ja sellaista, ajatteli Rose.
"Moi!"
Rose kääntyi. Huoneeseen oli astunut punatukkainen nainen, joka nyt puhutteli häntä.
"Hey." "Ootko säkin hoitaja?" nainen kysyi. "Joo, aloitin just Harmon hoitajana. Oon Rose", Rose sanoi. "Lily", nainen vastasi. "Ootko säkin Briteistä?" Rose kysyi kiinnostuneena kuultuaan naisen nimen. "Äh, en, sukunimeltäni oon supisuomalainen Mäkelä", Lily naurahti. "Ai."
Keskustelun päätyttyä Rose päätti livahtaa tutustumaan Harmoon paremmin harjauksen merkeissä. Tästä tulisi vielä mahtavaa, hän ajatteli astellessaan Harmon karsinaan harjapakki kädessään.
|
|
|
Post by Riina on Oct 8, 2017 18:12:24 GMT 2
19.8.2017 Tallin ovet auki!Rose & Harmo sekä Aurora & Peppi hommissa talutuspisteellä. KP Roselle ja Auroralle!
|
|
Rose
Uusi ihmettelijä
Hoitohevonen: Harmo
|
Post by Rose on Oct 12, 2017 19:19:38 GMT 2
Hymy ~ Osa 2
Syysmaasto 2.9Rose kuljetti harjaa pitkin Harmon kylkeä vihellellen samalla jotakin, joka erehdyttävästi kuulosti Queenin tuotannolta. Harmosta lähtevä pöly leijaili hiljalleen maahan paljastuen, kun pölyisestä ikkunasta tunkevat syysauringon säteet osuivat siihen. Harmo riiputti päätään silmät ummessa lepuuttaen takastaan. Sen alahuuli roikkui, ja se tuntui nukahtaneen pystyyn. "Rose! Oletko sä kohta valmis?" Lily huikkasi havahduttaen Rosen ajatuksistaan. "Oh my God, en mä ole vielä edes satuloinut!" Rose puuskahti, heitti harjan koriinsa ja riensi hakemaan Harmon varusteita. Ruskea lännensatula heivattiin ripeästi tottunein ottein selkään ja suitset pujotettiin Harmon päähän. Rose kiristi soljet, kiskoi heijastinliivin ylleen ja painoi kypärän päähänsä. "I'm ready!" Lily ja Rose taluttivat hevosensa pihalle, missä muut odottelivat jo. He kiristivät ratsujensa satulavyöt ja ponkaisivat selkään. Reetta järjesti heidät jonoksi hänen peräänsä. Rose ja Harmo pääsivät ihan Reetan ja Leijan taakse, ja heidän takanaan oli pieni Nella Peppi-ponin kanssa. *** Rose nautti maastosta suunnattomasti. Aluksi hän hymyili ihan pienesti vain, toisella suupielellä, mutta kun peltosuoralla tuli käsky "laukkaa", hymy ulottui jo korvasta korvaan. Rose ei muistanut, koska olisi hymyillyt näin paljon, ja se oli hämmentävää. *** Kun hevosletka saapui takaisin tallille, olivat kaikki hieman kylmissään, mutta iloisia. Harmo Rosen vieressä huokui lämpöä, ja hän upotti palelevat sormensa hetkeksi harmaisiin jouhiin lämmittääkseen niitä hieman. "Olipa kivaa! Nyt mä kyllä tarvitsen kuumaa kaakaota", Bertta hihkaisi iloisena Roselle, joka hymyili pienesti ja varovasti sanomatta mitään. Kuin huomaamatta pieni hymy jäi viipyilemään Rosen kasvoille koko loppupäiväksi. Muut kohottivat kulmiaan hieman yllättyneinä, kun hymyilevä Rose vaihtoi kypäränsä takaisin stetsoniin ja ryhtyi taas hyräilemään. Nyt kappale oli saanut erilaisen sävyn. Se oli vaihtunut kaihoisan surullisesta Who Want's To Live Forever'sta iloisempaan, pirteään Don't Stop Me Now'hon. Ja kun Jarski ilmaantui pilke silmäkulmassa nojailemaan Harmon karsinan oveen kysellen, mikäs Roselle oli oikein tullut, teki Rose päätöksen. Rose päätti opetella hymyilemään. Koska se oli oikeastaan aika kivaa. Ps. Tässä on teille videossa mainitut biisit, kuunnelkaa, oppikaa ja nauttikaa. Terveisin tällänen 70-luvun musiikkiin ja varsinkin Queeniin jumahtanut tyyppi. Nää kappaleet on kultaa.
|
|
|
Post by Riina on Oct 14, 2017 16:29:56 GMT 2
LokamaastoRiina & Harmo sekä Anki & Leija.
|
|
|
Post by ejikuddovv on Jun 7, 2019 20:14:56 GMT 2
|
|
|
Post by acujegiqaw on Jun 7, 2019 21:58:49 GMT 2
|
|
|
Post by oezojejimlu on Jun 25, 2019 7:43:52 GMT 2